Posa't a l'última en moda, tecnologia, informàtica i videojocs.
29/01/2014
En tan sols un any, ChiaChio moda ha superat les vendes d'exercicis anteriors i ha tancat 2013 amb beneficis, una cartera de clients molt fidel i moltes idees en el tinter per a la pròxima temporada.
Migdia a Paterna. Una dona observa un aparador d'una botiga de moda. Criden l’atenció els rètols “producte 80% nacional”, “talles des de la 36 a la 52” i els logos d’unes quantes xarxes socials, junt amb un codi QR.
Entrem i preguntem per Susana, que es troba en el mostrador junt amb la seua companya Ana. “Vam veure en Facebook que enguany heu superat les vendes d'anys anteriors…” i donem peu a una conversació d’hora i mitja sobre el comerç local, les noves idees i l’oportunitat que suposa Internet per al comerç local.
Amb quasi 1600 seguidors en Facebook, ChiaChio Moda és un dels comerços més actius de la xarxa. Amb 20 anys acabats de complir, este comerç dedicat a la moda de dona no ha deixat de reinventar-se, “i quan l’any passat li vam veure les orelles al llop, va ser el moment de llançar noves idees”, expliquen. I pareix que no els ha anat gens malament.
“El més important és mirar cap a dins del negoci, escoltar les opinions dels clients i millorar el que no funciona -apunta Susana- des de fer reforma en el local fins a canviar les perxes de les peces”. Pot paréixer una qüestió fútil, però detalls tan xicotets com eixe poden marcar la diferència, “perquè transmets la imatge de la teua marca en qualsevol d’ells”.
Nous productes, més talles, un producte nacional i una atenció personalitzada, a més d’un bon llavat de cara. Estes han sigut les claus per a este establiment, però sens dubte, les col·laboracions han suposat un punt d’inflexió per a la fidelització de les seues clientes, a l’aportar un valor afegit a l’experiència de vestir a l’última. “Per exemple, en l’última Party Shoppig comptem amb Celler Fernández, Els detalls de Patricia, la personal shopper Loles Romero, Frank Oliver i Mi Món Dolç, i va ser tot un èxit d’assistència” expliquen les dependentes.
Amb tot això, a poc a poc han estretit la relació amb els seus clients, arribant a un públic cada vegada més ampli “a través d’amigues d’amigues o inclús mares de clientes habituals per la qual cosa procurem adaptar tot el que fem a les seues necessitats, perquè puguen vestir la moda que oferim”, apunten Ana i Susana.
L’última iniciativa ha sigut apuntar-se a El Escaparate, la web de cupons descompte de l’Ajuntament de Paterna. “L’experiència ha sigut molt positiva: vam vendre tots els colls de llana que teníem en oferta, i el segon cupó de leggins va pel mateix camí. De fet, amb descomptes molt potents sobre productes atractius han aconseguit ser el comerç més vist de la web, la qual cosa els ha donat un extra de publicitat i visibilitat.
Comerç i la web social
A pesar de la seua longevitat, ChiaChio moda va ser dels primers negocis a pegar el bot a la xarxa social, i en juliol de 2011 van desembalar la seua pàgina de Facebook per a connectar tant amb la seua comunitat com amb els seus col·laboradors. A més de donar a conéixer els nous models i complements, publiquen ofertes especials o àlbums replets de fotos dels esdeveniments en què participen, cada setmana llancen un sorteig de productes entre els seus seguidors.
A través dels seus perfils també vam poder seguir l’evolució de Pepi Sánchez, la paternera que va viure la primera metamorfosis “Cambio de look”,
en una innovadora campanya que van organitzar junt amb una desena de comerços en benefici d’Héctor Zapata. A més de canviar completament l’estil d’esta veïna de Paterna, la gala solidària va permetre que el jove paterner aconseguira un nou caminador, mentres els comerços participants van obtindre una gran exposició tant en la xarxa com en els mitjans de comunicació.
“Es tracta de canviar, de fer coses noves. Moltes vegades no ix bé, però quan ho aconsegueixes la satisfacció és enorme, perquè veus que és possible reinventar-se i descobrir noves formes d’atraure al teu públic”, explica Susana. Si vols seguir-les més de prop, també estan presents en Twitter y Pinterest, y en su blog aporten les novetats del seu negoci, consells i idees per a vestir o les noves col·leccions de cada temporada.